Krypto i samhället

Kryptovalutor ökar allt mer i omvärlden och blir allt mer accepterade som betalningsmedel, då menar jag inte på Darknet osv där det varit praxis, men i allmänt. I Budapest finns en bar där man betalar med Bitcoin, “Bitcoin Bar”. I Bulgarien finns bankomater för att ta ut från Bitcoin. Vad har ni hittat för andra exempel där krypto tagit fart i det normala samhället?

Väldigt intressant!
I Sverige har jag inte sett av det alls mycket - men jag minns en snubbe som sålde mat från en foodtruck i Stockholm 2017. Här är info om honom: Hur går det för Bitcoin? - P1-morgon | Sveriges Radio

Han sålde alltså mat för bitcoins 2017 - undra hur många som köpte då. Då stod 1 bitcoin i 15000 kr - idag är 1 bitcoin 227 000 kr och det är ändå lågt jämfört med förra årets kurs på 500 000 kr för 1 st. Undrar hur livet är för honom nu :)))

Nämen va kul haha… Ja du en jävla bra affär för lite tacos

Vad tror ni om att krypto kommer börja användas som en valuta? Det är väl först då dess värde realiseras?

Jag kan se att många innovationer längre fram kan använda sig av krypto, virtuella världar, web3 osv…Men frågan är hur långt vi är ifrån att innovera på dessa områden och hur långt det mentala avståndet är för folk att anpassa sig till sådan innovation. I Shanghai är det exempelvis standard att betala med sitt ansikte, men i Tyskland vill man inte gå ifrån papperssedlar.

Känns som att detta kommer bli mer och mer aktuellt i takt med att valutor blir krossade, eller vad tror ni? Priser borde ju stiga om folk flyr in i krypto tycker man.

Är det läge att gå in i något eller? Priset på Bitcoin är inte på ATH längre…