Ny på jobb

Hej,

Jag har nyligen börjat jobba på en corporate finance firma och undrar hur lunchvanorna ser ut i denna värld? Jobbade tidigare på back office i en bank och åt då ofta på Subway. Kan jag sitta på kontoret och äta dagens sub eller kommer folk se ned på mig? Jag har sett att många äter sushi men jag gillar inte rå fisk.

1 gillning

Folk kommer definitivt se ner på dig om du äter sub.

Det allra viktigaste är att du har bra kontakter eller kunder att luncha med. Kollegorna kommer se upp tid dig om du ex. glider ner på stan och tar kundmöten, gärna på Steakhouse eller liknande (kött är dyrt vilket är bra).

Vad har du på dig? Du skippar väl inte slipsen? Sneakers är förbjudet. Har du ok stil kan en sub funka (om du tar ett möte och går samtidigt = en “gåa”)

/gammal korpare

Har arbetat på en CF-firma. Vi fick tydliga instruktioner att matlådor skall undvikas till varje pris och vid det fall man dök upp med en matlåda skulle den kasseras. Dvs. att det blev mycket smyg-ätande. Sub kan vara bra smygmat dock.

Gå till ett dyrt lunchställe och gör en deal med dem - garantera att du kan käka där minst 50 gånger det kommande halvåret och få 15% rabatt på alla måltider. Detta är den enda överlevnadsstrategin

WOW det här låter helt galet. Vad gör dem med en specifik återhållsam kosthållning som inte kan äta ute och MÅSTE ta med sig matlåda hemifrån för att de inte kan äta ute? Måste de gömma sig på toaletten när de ska äta som i riktigt keffa amerikanska tonårsfilmer?

1 gillning

Sjukt smart, snor detta! Vi hade en liknande deal om man jobbade över men det gällde enbart ett lokalt café…

Fråga är om dessa människor med specialkost ens anställs av CF-firmorna. Svårt att se detta gå i linje med finansbranschens aptit för lyx…